lördag, november 15, 2008

Traningsdax

Nu maste jag ta upp lydnadstraningen igen... Varfor jag inte fortsatt med det beror nog pa att vi inte gatt nagon krus efter varadgslydnadskursen. Men nu far det vara nog, insag idag pa morgonpromenaden att jag tillat Vilma dra studsa och skalla mot en motande hund. Nagot hon INTE skulle gjort for ett ar sedan. Nej, fy tusan. Nu ska vi borja ta tag i saker igen.

Behover tips pa hur jag ska fa apporten att sitta dar den ska. Har lyckats klicka in gripandet men jag far henne inte att halla kvar den. Skrev en "hjalp mig" trad pa forumet sa jag kommer sakert fa en massa bra tips. Sen tankte jag aven trana in lite foremal, men forst maste val apporten sitta... Suck, blir sa irriterad pa sigsjalv nar man blir slo. Nu fruskost tajm, sen jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar