fredag, december 12, 2008

Storhandlat, trodde jag...

På min lediga dag idag var tanken att jag skulle åka bort till willys vid älvsjömässan och storhandla. Men ikke sa nikke, vilken flopp...

Deras sortiment är verkligen supertrist, och priserna är inte särskillt låga de heller. Försökte verkligen hitta mat så vi skulle klarat oss några dagar men jag kom ut med tre påsar och ett kvitto på över 600 kr. Väl hemma märker jag att datumet på flera av varorna är nära utgångsdatumet...

En annan intressant sak Daniel lade märke till var att willys påsar är mycket mindre än icas, konstigt tänkte jag, men då lade han in en fullpackad willyspåse i en ica påse och då dåg man klart och tydligt skillnaden. Man hade lätt fått in ett par liter mjölk på sidan av willyspåsen i icapåsen. Vilket skämt.

Åkte förbi Enskede Hund och Katt på hemvägen och köpte på mig mat till Vilman och Noa (ja det kommer räcka tills hon flyttat hem (:). Blev 3 kilo kycklinghalsar, hjort revben, hjort/älg kött på korv, kalkon på korv och en flaska AE olja. Nu hoppas jag Vilmas ögon ska bli bättre efter en kur. Så ikväll ska jag sitta och styckförpacka ca 50 kycklinghalsar med en mycket trogen hund vid min sida. När vi åker från Haparanda ska jag ta med mig en ny sats älgkött, men då måste jag nog fundera på att köpa en ny frys också...

Har ringt runt lite till olika försäkringsbolag, eller egentligen har jag bara fått tag i dom på Agria, folksam stängde och IF hade inga hundförsäkrare där, suck.
438:- i månaden skulle agria ha för värstingveterinärvården. Måste kolla med Folksam på måndag, men det skulle vara ganska bra med agrias försäkrning, dels för att dom har lägre självrisk. will see (:

Nu laga middag och sen ringa till mamma i karungi och prata med Noa <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar