söndag, december 07, 2008

En dag på strippen

Idag var det utställning på Älvsjömässan som stod på tablån. Upp tidigt och bada hunden, packa allt och åka iväg till mässan. Snodda och klippa Ludde, snodda och klippa Vilma. Helen gick in med Ludde, fick en tvåa, alla andra i hennes grupp åkte ut på treor. Sen blev det Vilmas tur, förväntningarna var inte särskillt höga eftersom det haglade treor och tvåor av de mest underliga orsaker.

Uppe på bordet ville inte Vilma riktigt stå ordentligt, han var uppenbarligen mycket superläskig. Men hon travade på bra och visade sig fint, så jag är nöjd. Vi fick ett blått band och fick tacka för oss. Men jag tror nog alla utom en ? fick tvåor i vår grupp, och det är ju ändå ett godkänns avelsresultat. Men visst känns det som att man borde satsa på en annan hobby ibland.

Kritiken lyder:

"En liten silverfärgad tik. Kunde ha mera kropp (30 cm hög, 4.3 kilo för dagen, men okej :D). Kunde ha kraftigare nosparti och har ganska runda ögon. Kort överarm, bra benstomme, knappa vinklar bak och lågt ansatt svans, välpresenterad päls."

Det var med andra ord inte någon fin pudel jag var inne med ;) Fast själv vet jag ju att jag hade snyggaste hunden med mig hem, hon är min juvel och vi testar lyckan nästa gång.

Bilder kommer senare när Sandra skickat dom.

2 kommentarer:

  1. Jadu Tina!!
    Viccan & Wilmas kritik är nästan likadan!
    Men våra hundar är ju bäst ändå!!
    Viccan tackar igen för sin "räv", den vaktar hon på.
    Kramar Marika & Viccan

    SvaraRadera
  2. Ja, vad säger man om utställningen.
    GLÖM DEN!!!!
    Vi var aldrig där.....
    Kul att träffa dig med.
    Håller just nu på att övertala Marika och Mona om att Vännäs13-14 juni är en kanonutställning.
    Du kanske ska med?
    Låter som om det är åt dina trakters håll.
    Själv är jag från Umeå ursprungligen

    SvaraRadera