söndag, december 14, 2008

Julmiddag med jobbet

Är precis hemkommen från en grekisk resturang på st. eriksplan, ingen på jobbet var särskillt sugen på att äta julbord så det fick bli grekisk mat istället. Dom gjorde iordning ett plockbord med sallader, ostar, tzatziki, såser, kött och andra grekiska specialitér. Jag har tillockmed ätit bläckfisk för första och antagligen sista gången i mitt liv.

Jag har också bestämt mig för att inte hämta ner Noa innan den 14 när vi ska åka upp till Haparanda. För det första kännds det dumt att transportera henne fram och tillbaka, hon behöver sin trygghet. För det andra blir det en extrakostnad, och med tankte på vad hon redan kostat och kommer att kosta så kan man lungt spara på den tusenlappen. (: Hon har det bra hos mamma och det handlar ju ändå bara om en månad, bara egoistiskt av mig att ta ner henne för en så kort stund. Jag får åka och köpa en liten julklapp som jag kan skicka på posten istället.

Är rätt trött efter en lång dag på jobbet och sedan en stor middag, ska dunsta i säng så jag orkar vara ute ettpar timmar imorgon medans det är ljust. Tråkigt när det känns som om man skulle leva i ett evigt mörket, kan behöva en dag med friskluft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar