söndag, juni 15, 2008

Söndag

Igår slocknade jag vid kl. 18.00, blev väckt av Vilma och Zäta vid 22.15 och insåg att det var daxdax att åka iväg med Zäta hemtill Emma. Det blev en seg dag på utställningen i Norrtälje, jag räknade med att vi skulle fått gå in i ringen vid 11 men dommaren tog bara in ca 10 hundar i timmen så det blev en lång väntan och vi kom in i ringen först efter 2. Man får väl tacka de snälla pudelmänniskorna som lät oss sitta under tält så vi slapp bli blöta i regnet :)

Kritiken:
"Elegant feminin tik av utmärkt typ. Vackert huvud bra helhet. Aningen korta öron. Brant skuldra, goda vinklar bak. Pälsen ej ännu färdig i färg och struktu. Välansatt och välburen svans. Lite vevande fram. Välpresenterad!"
HP BIR

I fredags kom även Johanna hit, hon sov över en natt och GODEGUD vad stor hon blivit :) En riktig kanonkula på magen. Nu är hon hos Peter men kommer tillbaka hit på tisdag så att jag kan göra mina sista slutprov på henne på onsdag. Kan ju även meddela att jag klarade alla mina delprov jag gjorde förra veckan, grattis Tina!

Varje morgon påväg till skolan läser jag Metro, i den kan man ofta läsa nyheter från Haparanda. Mord hit och mordförsök dit, denna vecka var inte sig olik, Haparanda nämndes i tidningen. Dock så är det sällan goda nyheter, eller rättaresagt så har det inte varit goda nyheter en enda gång...



Näst sämsta staden att bo i alltså...
Men alla Haparandabor måste ändå vara oerhört tacksamma för uppsvinget IKEA som antagligen gjort så att dom klättrat ett steg på listan, och DET är ju en seger i sig.

Och idag är det ingen vanlig dag, för det är en stor dag, Daniel fyller 21!!!

Massor av grattis från mig och Vilma, speciellt Vilma då hon saknar husse jättejätte bamse mycket och spenderar mycket av sin tid liggandes vid dörren för att vänta på att husse ska komma hem från arlanda. Så hon vill skicka en blöt sliskig puss i örat till husse. GRATTIS! Vi saknar dig otroligt, otroligt, otroligt mycket och ångrar att vi släppte iväg dig... Nästa gång kedjar vi fast dig i väggen. :*



Jag vill även passa på att grattulera Myris och Fredrik till deras förlovning och önskar dem all lycka och ett riktigt sagobröllop nästa sommar!

Känns som om alla blivit så vuxna och går vidare sina liv, många ska ha sina första barn, andra gifter sig, köper lägenheter osv osv. Kanske är det dax för mig och daniel att skaffa ett till barn så Vilma får en lillasyster? Man måste ju hänga med i utvecklingen!

Så nu är det bara Två veckor skola kvar för min del, tiden har verkligen flygit förbi men dessa sista veckor kommer nog kännas oändliga.

Ikväll är det agillity och om jag inte kände min nog ensam och övergiven när Daniel åkte upp så har nu Camilla åkt till Gotland och Emma åkt till skåne. Otroligt själviskt av dem alla om jag får tycka högt :)

Kanske kommer en uppdatering ikväll, håll utkik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar