söndag, juni 15, 2008

Taxöron eller bomber?

Åkte in till skärholmen för att köpa frontline till hunden och kunde inte låte bli att lägga märke till kassörskans perfekta bröst. Återigen börjar man då fundera på vad man eg tycker är vackert, kvinnan hade uppenbarligen gjort en bröstförstorning och det var tamejfan snyggt. På skolan refererar vi små bröst till taxöron, och vem vill eg ha bröst som kan liknas vid taxöron?

Då och då har jag sneglat in på skönhetsklinikers hemsidor för att kika och jämnföra bland före och efterbilderna. Jag har tillockmed tagit upp mina funderingar med mammsen. Visst vore det underbart att känna sig mer tillfreds med sin egen kropp, är en operation lösningen, eller söker man någonslags bekräftelse från sin omgivning?

Jag kan helt klart tänka mig att ändra på mitt utseende i en viss mån, och kanske kommer den dagen, då man har en bättre ekonomi, att man tar tag i saken. Man lever ju trots allt bara en gång, och då vill man väl inte springa runt med två tax-öron?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar