måndag, juni 23, 2008

Haparandaresan.

I torsdags ringde min käraste mor och sa att hon skulle betala min hemresa upp över helgen, så vips bokades en resa. Daniel visste ingenting om saken och jag "överraskade" honom när han spelade volleyboll på stranden. Jag tror iaf att han var glad att se mig (:

Midsommarafton spenderades först hos mor som bjöd på middag och därefter åkte vi tillbaka till stan. Vi satt hos en gammal klasskamrat ettpar timmar medans killarna spelade Xbox. Därefter skulle vi åka vidare till "köket" aka Nya ponde, vilken flopp. Visst stället har fått sig ett rejält lyft och det var superfint med mer resturangkänsla, tydligen fanns det en mer klubbliknande lokal i källaren med den var stängd. Trevlig inredning osv. men vad hände med folket? Det kryllade av folk med sina sunkiga arbetskläder, stålhätteskor, magtröjor och annat som känndes inne för en 15 år sedan. Promillehalten på genomsnittsgästen var på tok för hög för att det ens skulle kunna vara en trevlig stämning. Glas tappades hit och dit, och folk som borde fått åka in i en fyllecell släpptes glatt in. Här och där sitter någon och halvsover medans andra super ikapp. Vilka jävla bönder.

Lördag kväll åkte jag och Danny på en liten fisketur i Karungi, Daniel den lyckosten lyckades få upp samma fisk 2 ggr medans jag mest matade små hungriga firrar med mina maskar. Mina fiskarskills har heltklart avtagit. Efteråt somnade jag till fotbollen medans holländarna spelade uselt och jag förlorade 400 kr.

Daniel körde mig till Luleå på söndag kväll, en tyst och lång bilfärd. Känns inge roligt att säga hejdå och åka iväg ensam samtidigt som det känndes skönt att åka "hem" igen, har en massa roligt att se fram emot här de kommande veckorna. På fredag är det avslutning på skolan, veckan efter är det utställningar och till helgen åker vi på läger.

Sedan blir det Haparanda igen, känns dock som att denna helg räcker för ett tag. Man får inte överdosera Happis för då kan man lätt bli illamående. Det enda är ju Familjen för den är ju perfekt, det andra kan man gott klara sig utan.

"Välkommen till trivsamma Haparanda"... ^^

Idag har varit en lugn dag på skolan, gjort tre klippningar och mest slappat och planerat avslutningsfesten.

Och än en gång har bröllopsklockorna ringt, en klasskompis har förlovat sig. Romantiken hade gått ner på knä inför alla på midsommarafton. Sånt gillar vi! Tjejen sken som en sol i skolan idag. Congratz! <3


Nu ska jag ut i skogen på en joggingrunda med Vilma som varit lite slö efter helgens bravader med Aki. och sedan hoppa i sängs i tid inatt, blev inte många timmarns sömn denna natt.

Bye Partypoopers


1 kommentar:

  1. You know, Daniel kan ha trott att du syftade på att du var full... eller enbart glad.

    SvaraRadera