tisdag, juni 10, 2008

Sommarens första dopp

Idag gick jag i vattnet för första gången i sommar. Anledningen till denna händelse var att jag trodde det var mycket svalare ute än vad det var. Så jag hade varken med mig vatten till hunden eller svala kläder till migsjälv. Nu var det ju inte som att jag simmade runt men jag gick ut på ca en meters djup iaf (: Vilma gick ut tills hon hade vatten till hakan och sedan sprang hon upp och rullade i sanden ist. Faktum är att vattentemperaturen var riktigt behaglig! Det var väl ungefär lika varmt nu som när det är som varmast i haparanda, och jag hade lätt kunnat simma. Tror det kommer bli många trevliga kvällsdopp sommaren framöver när man slipper avnjuta det lapplänska källvattnets kyla.

Nu väntar jag på att mitt senaste tankningsfynd ska bli klart... Solstollar och Toffelhjältar, me just löw.

Daniel har åkt btw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar