tisdag, juni 24, 2008

Bad-dax

Sitter här hemma och tycker synd om mig, för om jag tolkade det rätt så tackade Daniel nej till gårdagens bloggfrieri. Töntigt. Och om inte det vore hemskt nog så måste Vilma badas idag, skulle verkligen inte orka... Men eftersom jag oljade in hennes päls igår så MÅSTE jag ta tag i det idag, måste måste måste. Det var väl dagens problem då, antar jag.

Idag på tunnelbanan mötte jag något som måste vara kvalité för världens bästa pappa utnämningen. Han satt där med sina två barn, den ena lilla killen var superlessen och grinig och helt plötsligt började han sjunga med helt otrolig sångröst så hela vagnen sken upp. Han drog ramsor och sånger i säkert 15 minuter, det var som att sitta med i bollibompastudion. All heder till honom, jag skulle aldrig palla att hålla skenet uppe med ungar som lipar och gnäller.

OM jag någonsin får för mig att yngla av mig så har jag på egen hand kommit fram till att mina barn ska klickertränas. Gör något rätt och få belöning, felaktiga beteenden ska ignoreras och det ska rumsrenhetstränas från dag 1. Förut tryckte man ju hundens nos i "olyckan" om det skett inne, kanske det är en metod värd att testa på barn?

Nu ska jag ta tag i detdär badandet innan det blir natta.

1 kommentar:

  1. *asgarv* snälla hör av dig till mig när du fått barn och tala om hur det går med klickerträningen!!! Låter helt underbart....

    SvaraRadera