måndag, mars 02, 2009

kvällsaktiveringen avklarad

Har börjat med en ny "vana" som jag hoppas kommer kunna bli en god vana (: Varje kväll innan kvällskisset ägnar jag 15-20 minuter åt varje hund, oavsett vad dom gjort för aktiviteter under dagen.

Ikväll blev det Noa som var först ut, för henne blev det lite ringträning i 10 minuter. Trava fint framochtillbaka mellan hallmattan och vardagsrumsmattan (inte så många meter men det är väl tanken som räknas) och öva på friställande. Hon orkar ju inte så mycket mer så resten av tiden leker vi med nån pipleksak (; Tycker faktist hon på några dagar faktist fattat detta med att stå fint, tillskillnad från Vilma som gör allt annat än att stå när hon ser en godisbit.

Sedan var det Vilmas tur, idag blev det tricks, platsliggning och ingångar. Gick riktigt bra idag! Och hon blir så taggad av att få se Noa träna så hon ger sitt yttersta. Imorgon ska jag testa öka på tiden litegrann på platsliggandet.

Som ni kanske förstår så är Daniels del i det hela att hålla i den andra hunden som för kung och fosterland försöker bryta sig fri... Nåja ^^,

Längtar till sommaren när man kan gå ut såhär sent på kvällen och träna lite med hunden, nu håller man sig helst inne. Hoppas isen smälter bort snart så man kan promenera utan att slå ihjäl sig.

Sommar vill jag ha nu, tack. Nog för att buskarna utanför vårt fönster har fått knoppar, så nog är väl våren här snart. Det är en sak som jag älskar med att bo sörderut, sommaren börjar redan i maj<3


Här kommer en skön bild på den lilla terroristen som ser till att Vilma inte får en lugn stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar