söndag, oktober 26, 2008

Nya friska tag

Ny layout, ny blogginsperation, nya bilder och en massa nya äventyr.

Ja, en massa har hänt sedan jag sist bloggade. Vet inte riktigt varför det inte blivit av med skrivandet, men det har totalt stannat upp, framtills nu. En anledning kan ju vara att vår dator kraschade i början på juli och att den ännu inte blivit lagad...

Just precis nu sitter jag i mitt gamla tonårsrum hemma hos mamma i Torneå, Finland. Veckoslutet har spenderats uppe i Haparanda/Torneå med mamma, pappa och Aki. Anledningen till att Daniel och jag åkt upp var min lilla nya systerson, Rasmus. Snart två vekor gammal och för söt för att ens i närheten kunna vara laglig.

Nåja, skolan slutade i våras. Sommaren spenderades uppe i Haparanda med jobb på skopunkten, som jag fortfarande jobbar kvar på, fast i Stockholm då. I Skärholmen rättare sagt, två stopp med tunnelbanan och 15 minuter med cyckel. Alldeles perfekt, jag toppen-trivs!
Textfärg

Frisörjobb har jag inte ens sökt, känns så skönt att ha fast jobb på så bra avstånd hemmifrån. Det blir så lätt med Vilma, och sen anser jag att det viktigaste är inte vad man jobbar med utan att man trivs med det man gör!

Vilma då, hon mår fina fisken! Blivit omklippt till continental och det känns skönt att slippa en massa benpäls. För övrigt tycker jag hon klär i det riktigt bra. men det är om jag själv får tycka! Sen är man ju så rörlig i den frillan ;)


Imorgon åker vi ner till stockholm igen. Jobbar måndag, men sedan är jag ledig tis-tors och då ska vi passa på att vara riktigt mycket ute i skogen och spåra/träna lydnad och åka iväg till ågesta och köra slalomträning på agillityplan.

Nästa utställning, för er som undrar, är stora stockholm i december. Sen får vi se om vi måste odla ut benen igen eller om det går att plocka några priser i denna klippning...

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka !! Klart att ni kan ta hem en massa priser, hon är ju super läcker. Du glömmde att nämna att du ska ta hand om och mysa med din bästa vän i heeeela världen när du har tre lediga dager ;) Puss

    SvaraRadera