torsdag, oktober 30, 2008

Jobba imorgon

Dagen borjade med att jag stallde klockan pa kvart i 10, eftersom anna skulle komma hit da och klippa sina hundar.
Sedan gick jag runt har hemma och vantade och vantade, kl fem i elva ringde jag Anna for att apeka att hon blivit lite sen. Da ar det sjalvklart jag som inte stallt om klockan till vintertid, och att hon precis skulle ga till mig, right on time.

Varfor ar det aldrig nagon annan som ar forvirrad och forsenad som jag? Detta fenomen ar nagot jag saknar med Haparanda, dar finns min lika forvirrade syster och mor, som vet att om jag sager att jag komme kl 11.00 sa maste man lagga pa 15 minuters forvirrings-stadie innan jag kommer ivag. Eller sa har jag tagit fel pa tiden och kommer en timma innan, om jag kommer ihag att aka overhuvutaget?
Fast Anna har nog ocksa lart sig att bara for att jag sager kl 10.00 sa ar det nagon helt annan tid som galler ;)

Efter att jag friserat Maxi och Cillas benbollar (superbra traning, det ar inte latt att klippa en boll) och vi hade atit en massa kakor och druckit upp all julmust foljde jag Anna hem.
Vi traffade lilla Hugo pa vagen, Vilma passade pa att visa sig fran sin basta sida och hota med att ata upp honom. Pa mandag ska vi ut i skogen tillsammans sa hundarna far bekanta sig med varandra.

Anna gick hem och jag knallade ut i skogen, gick en lite kortare runda forbi badstranden dar Vilma fick sitt vanliga tok-ryck och sedan bort till fotbollspanen dar vi korde lite platsliggande, inkallningar och fritt folj. Gick bra aven om Vilma intetyckte det vara lampligt att sitta/ligga i det blota graset.

Nu har Daniel kommit hem fran skolan <3 Vi ska ata lite indisk mat och sedan fortsatta slappa framfor tv:n, sen blir det val en liten friskluftspromenad ikvall.

Fringe pa tv ikvall, serien har verkat sevard ansalange. Hoppas det haller i sig, annars kommer torsdagkvallarna bli lite trakiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar