måndag, november 05, 2007

Putta bollen

Idag kom jag hem först klockan halv 7 :/

Det blev en snabb middag i form av rester från igår, sedan gick vi ut på en timmas promenad.

Daniel och jag hittade en UNDERBAR skolgård med en sån där linbana man åker i, efter att ha åkt några gånger konstaterade vi att det var bättre förr :D Skolgårdar är det perfekta stället att träna lite med hunden, lagom höjd på kanten runt sandlådan så man kan träna balans. Och sen finns det en massa bänkar och sånt man kan hoppa upp på.

När vi sedan kom hem var det dax för ett nytt trick för Vilmas del, idag blev det putta bollen. Detta klarade hon galant och på ettpar försök förstod hon att det var en snudd vid bollen som gav godis.

Imorgon ska vi repetera "putta bollen" och även testa på krypa, just nu springer Vilma runt och puttar bollen och inväntar godisregnet. Ska gå belöna henne lite (:, kanske skulle man köpa en aktiveringsboll nu när hon kopplat ihop ett och två. Förresten när jag tänker på det kan vi nog ha en sån liggande här någonstans, bäst jag fyller den med något gott.

Nu ska vi kolla desperata husfruar och mysa i soffan, och bry er för guds skull inte om det stök som syns i bakgrunden på filmklippet!


1 kommentar:

  1. Hej!
    Hittade hit vid pudelklubbens hemsida :-)

    Jättekul att du lägger in filmer, Vilma är ju helt underbar, vilken energi!

    Tänkte höra vilken kennel hon kommer ifrån?
    Är ju själv från Norrbotten och tänkte om ni köpt henne uppifrån?
    Är tänkt att jag ska bli med pudel till våren :-)

    Emma
    (socialmedicin@hotmail.com)

    SvaraRadera