måndag, november 19, 2007

Måndag igen :/

Ja, då var helgen slut och det innebär mycket tid åt skolan och mindre tid åt Vilma. Fast idag har husse varit ledig (igen ^^) så Vilma slapp gå till dagis. Själv slutade jag ovanligt tidigt vilket kändes skönt då jag sovit så lite under natten. Mina ben värker efter allt vandrande på stan i jakten på modeller, tillslut hittade vi iaf lämpliga ansikten och som tur var hade dom lite brottom vilket resulterade i att vi också fick sluta i normal tid.

Eftersom benen värker tänkte jag strunta i att ta någon längre (läs: lång för Vilma) promenad och istället satsa på lite hjärnjumpa för busfröt. Satt faktist och planerade hur jag skulle kunna få henne att lära sig städa undan sina egna leksaker så hon kan hjälpa till i hushållet. Ska googla lite och se hur andra gjort och sen klicka in henne på att lägga sina saker i korgen. Fast då måste hon ju först ha en egen korg som hon når upp till. :/ Betyder det att jag måste till IKEA? usch...

I lördags var det storshopping med Emma, och här snackar vi STORT. Där stod jag med två röda korgar mat och ser stolt ut och så kommer hon med en överfylld kundvagn. Efteråt hämtade vi Vilma för att åka hem till henne där jag plockade hennes bryn, gjorde en uppsättning och la en make-up. En Fin-Fin pingla blev hon :) Zäta var mest irriterad över att Vilma tog över hans hem, men tyngst bestämmer sa Vilma och la sig på honom.

Klippkursen har jag inte ens skrivit något om, men den gick superbra. Fick Vilmas frisyr finjusterad och tips på hur jag skulle fortsätta klippa. Någon vettig bild har jag dock inte, men här kommer en på kursens divor.

I övrigt så är allt bra, och på torsdag ska vovven till tandläkaren och rycka de sista valptänderna som fastnat. Och på söndag är det utställning i Skogås, så då ska vi och kolla på alla vi känner, samtidigt får Vilma vara på en utställning utan en matte som har nervsammanbrott och få en positiv upplevelse.

Vi hoppas på att Camilla (den vita pudelsn matte) kan hjälpa oss med ringträningen sedan innan det är dax för vår stora (läs: inofficiella) debut på köttmarknaden.

Nu börja städa med Vilma och sedan grädda lite våfflor till "middag".
:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar