lördag, november 03, 2007

Första snön

Igår kväll klunsade vi om vem som skulle ta morgonpromenaden idag, jag vann och fick då alltså ta söndagen. Men när daniel klev upp vid halv 8 och skulle ut med vilma upptäkte han att första snön kommit, så jag klev också upp för att följa med på morgonpromenad. Med kameran i handen för att domkumentera vilmas första träff med snön tog batteriet SÅKLART slut. Men jag kan berätta att hon inte fann den underhållande :/

Efter den ^spännande^ promenaden gick vi in och sov några välförtjärnta timmar till.

Klockan två mötte vi Anna och hennes mellanpudeltik vid badplatsen, för en gemensam promenad. SJÄLVKLART är jag slö och tar bilen till badplatsen, och vad händer inte då förutom att jag får soppatorsk! Just intill parkeringen dör bilen och jag rullar med farten in bilen på en p-plats och där blir den stående. Jag som trodde det var några liter kvar och att det skulle räcka till den korta sträckan. :/

Nåja, jag och Anna gick på en långpromenad och konstaterade 40 gånger hur kallt det blivit. :) Hundarna rejsade runt uppochner för bergsväggarna, Vilma blev arg eftersom hon hittat någon som är snabbare än henne så hon sprang efter och skällde.




Efteråt var både jag och Vilma kalla och frysna så snälla Husse gick och hämtade bilen medans vi värmde oss hemma i tvsoffan.
Ikväll blir det bad och trimm, fick nämligen hem THE STUFF igår samt en ny karda så vi ska se om det blir bättre med dom. Måste klippa till Vilma lite också för det tittar ut lite toffsar varje dag, och så måste hon ju vara snygg på valpkursen! ;) Appropå kurs så är jag sugen på att gå någon ny, ska nog maila in en intresseanmälan till valpagility och se vad det finns för andra kurser. Kanske spår eller klicker, bara någonting så vi får lite inspiration och något att jobba med nu när inkallningen sitter. En akriveringskurs vore inte heller helt fel, kollar utbudet... :D
Nu blir det vaniljglass med krossad kexchoklad, måste bara springa till ica och inhandla.
Slänger med en lite filmsnutt på två hundar som inte vill visa vad dom går för på film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar