lördag, november 10, 2007

Otursdag på hundön

Morgonen började med en ljuvlig promenad i ett vitt stockholm. Ungefär 5 cm snö och -1 grader, helt perfekt! Efter lite mer sömn hämtade jag Anna för att åka till Hundön, först konstaterades det att jag behövde nya skor och eftersom ekonomin inte tillåter bra skor blev det urusla från skopunkten. De får fungera tills jul iaf, så kan jag önska mig nya av tomten.

Var även in på SEA och handlade snoddar så jag kan totta Vilma, ASDYTA var dom, nästa gång blir det hästsnoddar från Hööks. Sen köpte jag en kam och lite kalktabletter.

Eftersom lampan lyste så stannade jag på statiol och tankade innan vi åkte, frid och fröjd, satte in sådär lagom för 200 kr. Därefter åker vi och när vi kommer in till Stockholm börjar GPS:en strula så vi stannar till för att ändra resmålet då jag kommer på vad jag gjort. Jag har självklart tankat bensin i pappas diselbil! GAH! Panikartat försöker jag ringa alla utom pappa och fråga vad jag ska göra när jag får tag i mamma som ska kolla upp det. Hon ringer upp 1 minut senare och har ringt och frågat pappa, dah... Det var iaf ingen fara bara jag fyllde upp den med diesel nu, haha, hoppas inte far blir arg. Får köpa en extrafin farsdagpressent :)

Vi kommer iaf iväg och väl framme på hundön tar vi ett varv, härligt med snö så man slipper leran som annars är där. Hundarna leker och skäller ut ett par vovvar som håller på jucka på varandra, så kan man ju inte hålla på...

Vilma blev en snöklump med en massa snöbollar i pälsen, så vi öste på 27 grader i bilen tills hundar och mattar tinat upp.

Nu är det dax för middag som duktige-Daniel lagat, sedan ska jag städa hemma och ta det lungt en stund. För ikväll ska Vilma rakas, badas och rakfönas, en lockig pudel vill ingen ha :D plus att det är klippkurs imorgon. Kommer en massa söta bilder därifrån imon, och förhoppningsvis en på Vilma i sin nya frisyr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar