lördag, februari 11, 2012

Lediga helger

Så skönt att inte ha något att göra, för det är då man får mest gjort.

Idag har jag röjt i köket hemma, skurat micro och rensat i skåp. Sen gick jag och Fixa ut på gården för ett snabbt slalompass. Det är så härligt att kunna vara ute i snön när det inte är superkallt eller blött och lerigt - helt perfekt mao!

Gjorde en triangel av tvåpinnars-ingångar, och sen ett rakt sexpinnarsslalom. Känns bra att höger och vänsterslalom är på samma nivå, även om det är långt ifrån färdit. Fixa tycker det är roligt och gör sitt bästa, jag måste tänka på att belöna mer med rösten för att uppmuntra henne när hon gör rätt - jag blir rätt lite beige ^^,

Sen tog vi en långtrask runt Ulriksdals slott, precis när det skymde. Noa fick hänga med för första gången och sprang runt som en yr höna. Jag upplever att hon blivit lite svagare i bakpartiet, men det har varit lite ont om motion för henne den sista tiden och hon tappade en del vikt under den senaste skendräktigheten. Men det ska väl ordna sig nu hoppas jag!

När vi nästan var hemma så märkte jag att Noa och Vilma halkat efter på gångvägen, ropade och skrek mig hes men ikke sa nikke. Har dom hittat mat så blir dom lomhörda, rusade tillbaka och ser att någon spillt ut hundmat/godis på hela vägen. SUCK, själv försöker jag bryta mini-mini-bitar godis till Vilma under hela promenaden och så slutar det med att hon hetsäter något skräp 50 meter från huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar