lördag, februari 11, 2012

Februari + Mars - toppa fysformen

Jag har länge dragit mig för att väga Vilma, men för en vecka sedan när hon skulle putsa sina tänder hos veterinären så vägdes hon inför narkosen - 5 kilo!!! Vi står precis där vi stod för ett år sen, och precis som då har hon nu fått börja äta dietfoder. Hoppas hon blir av med extragrammen snabbt så vi kan börja tänka muskelmassa och kondition, samt kunna använda träningsgodis igen.

Man märker så tydligt på henne när hon får extravikt att bära på, hon blir slöare och mer svårmotiverad.

Så just nu fokuserar vi på att äta sunt och röra på oss mycket, men skonsamt. Vill inte att hon ska dra på sig någon skada pga för hård konditionsträning med sin extravikt.

Målet är 4.2 kilo, och dit hoppas jag vi ska kunna nå i slutet på mars.

Fixa står just nu för ridhustränandet, känns inte direkt som att det ger oss något. Hon är inte redo för att köra banor, och det är svårt att plocka ur vettiga kombinationer ur vissa banor. Jag skulle heldre träna på hinderteknik och fart, men man får anpassa sig till mängden. Störningsträningen är åtminstonde suverän, och det är väldigt bra för henne att komma iväg själv på aktiviteter med mig!

Jag har kollat med ridklubben och har fått möjlighet att träna sena kvällar, mellan 21.30 och 22.30 för en 50-lapp. Imorgon har vi träning med klubben, men sen ska jag försöka komma iväg själv på tisdag igen.

Noa är kastrerad den 1/2, KLICK till mig!
Hon mår så himla bra, äter som en riktig hund och är pigg och kry. Såret har läkt fint och idag fick hon följa med ut i skogen för första gången. Pälsen har rykt så vi får se om hon också får hänga med på lite träningar i ridhuset längre fram i vår, vill att magen ska läka ordentligt innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar