tisdag, november 17, 2009

Kvällsläsning och bakdelskontroll

Jag har tack vare Sandra kommit igång med klickerträningen igen. Just nu tränar vi bakdelskontroll för att göra flickorna medvetna om bakkärran och dess funktion.

Har klickat in "båda framtassarna på boken" och ska nu köra vidare på själva övningen. Till min stora förvåning var Noa den som först testade trampa runt lite med bakkärran. Vilma däremot testade allt annat, som att tillexempel rulla runt över boken (inte så ergonomiskt).

Tyvärr har klickeriet tagit tvärstopp då båda blev riktigt dåliga i magen igår efter att ha ätit märgben från älg. Så nu äter vi fisk och ris och det är inte det smidigaste belöningsgodiset...

Ska försöka få in en filmsnutt på spektaklet när vi kommit en bit på vägen.

Annars går jag och längtar efter våren, med sol och värme. Längtar efter att börja gå kurser med hundarna och kunna börja tävla igen.

Detta mörker och regn gör mig nog lite deprimerad tror jag bestämt. Snö skulle nog lätta upp stämningen lite.

Nu ska jag gå lägga mig i sängen och lusläsa mina böcker, hetast just nu är "beteendeboken". Ska bli så roligt att göra valptest på valparna under deras uppväxt för att sedan jämföra det med ev. MH-beskrinvning och kunna utvärdera sitt avlesresultat litegrann.

Jag kommer välja att betala MH för dom som vill beskriva sin hund, om det nu blir några valpar villsäga. Vi går som sagt och väntar på löp, och väntan är lååång...

1 kommentar:

  1. Härberts matte Mia19 november 2009 kl. 10:33

    Lätt torkade fiskbullar är kanon som beläning! Det finns också på ICA en fiskpudding som är väldigt smidig att använda. Den behöver inte ens torkas :-)

    SvaraRadera