måndag, augusti 31, 2009

Måndag

Kvällspromenaden avklarad, tog med rävsvansen för att köra lite uppletande.
Hundarna fick två skick var och lyckades galant! Noa blir så glad över minsta lilla, hon ska få några svårare skick imorgon på klubben också.

Vilma hon tog föremålet och drog iväg på en pudel-tok-rycks-runda, DET känns bara som bonus eftersom hon tidigare vägrat mer än markera föremålet. Hon kommer oftast inte ända in med den med iaf mer än halva biten. Det känns som ett stort framsteg.

Just nu sitter jag i valet och kvalet om jag ska anmäla Daniel och Vilma till pudelSM i september, tävlingen är dne 26-27/9 men på lördagen är vi på åland och ställer ut och på söndagen jobbar jag. Men Danne skulle ju kunna starta agilityn på söndagen... Har 35 minuter på mig isf, anmälan går ut idag.

Får fundera lite vidare...

Imorgon ska vi som sagt till klubben och köra agility, ska sno en övning jag såg på en hemsida tidigare. Där man kan öva framför, bakom och blindbyten, film kommer förhoppningsvis!

Solong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar