lördag, augusti 08, 2009

dax för update igen

nu är det redan snart söndag, först ska det bara vara lördag i 8 minuter till...
förberedelserna inför semestern borde ha kommit mycket längre än de gjort. tog tag i hundarna idag, noa fick sig en omgång i badkaret. fy så mycket svart det rann av, förvånande att hon ännu är svart i pälsen. jag var övertygad om att hon skulle bli grå (:

imorgon är det vilmas tur, jag orkar helt enkelt inte nu ikväll :/ men ska iaf ta och gå igenom klorna på dom och kapa så mycketd et går så jag inte behöver betynga mina hundvakter med detta. imorgon ska jag också packa ihop alla deras saker så jag kan åka och lämna iväg dom på måndag fm. själv börjar jag jobba 15-16 nångång på måndag, så jag förväntar mig hinna med underverk innan dess.

eftersom noa behagar snart börja löpa kommer hon få bo med sandra, viktor och cleo i sollentuna. även om ludde är kastrerad och tommi inte ännu är könsmogen är det nog tillräcklig cirkus utan en lite löpande noa. så vilma får åka till helen i kungsängen själv. men jag är övertygad om att mina hundar är i goda goda händer! men usch vad jag kommer sakna dem :/

fick även i veckan svar på vilmas pra-test, hon är prcd-b. skönt att ha det överstökat och klart! planer för vilma är att starta någon agilitytävling till i höst, sen kör utställningarna igång igen. först ut är åland den 26/9, sen ska det försöka rulla på med danmark, lettland och ev norge under detta år. pälsen är ute igen och hon ser rent utav hemsk ut, skulle så gärna vela sätta saxen i henne, men jag får snällt hålla mig tills hon ska in för utställningsklipp hos lina på salong simsalabim. och jag är övertygad om att hon kommer bli skita-snygg!

förra helgen tävlade vi borta i åkersberga, två ag klasser och en hoppklass. det blev disk i båda ag klasserna pga flera småfel, ofokuserad hund och ägare. i hoppklass tog vi däremot oss runt på lite hinderfel och något tidsfel och slutade på en 6:e plats. det kändes bra!

nu ska klorna kapas och sen ska jag hoppa i säng så jag orkar med en jobbdag imorgon!

men nu är det bara två dagar kvar tills vi åker till mexico! och jag går runt och ser ut såhär hela tiden --> =D

ha det bra alla goa!




2 kommentarer:

  1. Vilka härliga planer du har!! :)
    Skönt att ha prcd testet klart =) Kanske man får se några silvriga tussar i framtiden? :)

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni får en kanonskön semester!!

    SvaraRadera