onsdag, maj 20, 2009

Snabb uppdatering

Har precis vaknat ur en lååång nattsömn. Låg en stund och myste med flickorna i sängen innan vi gick ut och satte oss på den stora gräsmattan vid oss och njöt en stund av solen.

Igår ringde jag och rådfrågade min veterinäre ang Vilma, hon äter så tokdåligt av maten hon ska äta, det funkar inte. Så i samråd med veterinären och "mattanten" ska vi testa en hemlagad eliminationsdiet. Jag tror inte det är en allergi, utan en hormonell klåda, eftersom den uppkommer i samband med löp och skendräktighet. Och sen det att hon mest troligt har en surhet i kroppen pga kalkbrist.

Så nu börjar vi på en ny kula, och Vilma blev tokglad igår när hon fick sin första portion med riktig mat.

Nu ska jag börja göra mig iordning till jobbet, Daniel ska åka på simmet med Noa. Imorgon jobbar jag kort dag och direkt efter ska vi åka till gubbängen och kika på utställningen där. Tror jag kommer komma dit alldeles precis lagom, eftersom det är ett sånt evighetsprojekt. Amie och Zäta ska också vara med där (:

Igår körde jag agillity med Vilma på STOKK, gick okej, men jag har bestämt mig för att köpa hem ett slalomhinder från rusta för att kunna träna lite på kvällarna och förhoppningsvis få ett flytande slalom. Tävlingen vi anmälde oss till kommer mest troligt inte bli av eftersom vi tänkt åka upp till Haparanda mellan den 5-10 juni. OM vi hunnit köpa vår nya bil (: Nåja, nu ska vi försöka skrapa ihop en frukost av det som finns här hemma, jag har inte orkat handla på ett par dagar ^^,

Tjosanhej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar