söndag, januari 18, 2009

Rapport från den finska lappmarken

Just nu sitter jag här i ett av mina gamla flickrum och stirrar på väggarna. Vi åkte från stockholm i onsdags och tiden har verkligen rusat förbi, imorgon är sista hel-dagen vi är här och det är mycket som ska hinnas med.

Daniel blev sjuk strax efter vi kom hit så han yrade mest runt där nån dag.

Vilma har varit lagom grinig eftersom matte glömde packa med overallen då hon var nyrakad på rumpen och det var -22 grader. I ren protest vägrade hon gå ut och kopierade lilla Noa genom att bajsa på köksgolvet. Rätt åt glömska matta!

Annars är det verkligen fullt ös med tre pudlar i sina bästa dar, Noa har vuxit på sig ordentligt och är modig som få! Har inte blivit så mycket träning som jag hade hoppats på eftersom det varit fasligt kallt och isigt. Men ikväll har jag kunnat köra lite platsliggning med Vilma, slalom mellan benen och ingångar med Aki och Noa har försökt lära sig sitt och stå (:

Imorgon ska hundarna fotas av Linda, ska bli mycket roligt att få lite bilder på Noan också. SÅ svårt att fota svarta hundar så vi ska passa på medans det är ljust på dagen. Förhoppningsvis kommer bilderna in här imorgon. Linda är ju så duktig med sin kamera :)

Tisdag är det tillbakaåkning till stockholm som gäller, onsdag jobbar jag och Daniel ska skriva en tenta. Sen är det jobba jobba jobba som gäller igen. Ska komma ihåg att anmäla Vilma till fortsättningskursen i agillity också, och när det smält upp lite grann måste vi börja åka ut till ågesta och träna så vi snart kan komma oss ut på tävlingsbanorna.

Nu ska jag borsta tänderna och krypa i sängs med laptopen och alla pudlarna så vi kan se en film innan husse kommer hem och stör oss.

Tack och hej, leverpastej!

1 kommentar:

  1. Hej Tina
    Klart du får åka med till Danmark!!

    Vet inget om varken domare eller plats men får väl kolla upp detta.

    SvaraRadera