onsdag, maj 21, 2008

Onsdagsträning

Idag var det dax för lydnad på gubbängsfältet för instruktör Leone. På dagens schema stog höger-vänster svängar och helt om. Några stanna kvar övningar blev det också och kontroll av lägganden. Vilma skötte sig superbra och var otroligt följsam, nu ska jag verkligen börja ta varje kvällspromenad till vara och träna 10 min varje dag. Det ger så otroligt mycket, och kanske vi, på Leones uppmuntran, kommer ut på lydnadstävlingar inom en snar framtid :) till hösten kanske?

Så veckans läxa är att sluta upp med alla dubbelkomandon, inte hjälpa till så mycket vid ingångar utan försöka få Vilmis att tänka till och lösa biffen själv.

Imorgon är det torsdag och då kommer "svärmor" ner till sthlm, får se vad som ska hittas på till helgen. På söndag är det iaf agility och OM jag får med Emma skulle jag gärna dra ut till täby på promenad (kommer du med Emma?).

Och så hoppas vi att Amie kryat på sig tills dess så hon blir sitt gamla jag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar