onsdag, januari 16, 2008

Onsdag

Jag börjar inse att det snart är dax att boka tid för klippning till Vilma, är dock lite osäker på vart jag vill lämna in henne. Jag var ju trots allt nöjd med henne sist hon klipptes hos Eva så det blir nog ändå att jag lämnar in henne där. Ska ta och ringa henne och se hur hon har med tider om ettpar veckor.

Igår var jag och såg på när Emma lämnade in Zäta på klippning, och då blev suget otroligt stort för att själv skaffa ett hundtrim. Att kunna jobba 50% som frisör och 50% som trimmare vore roligt, det bästa! Men den utbildningen kräver lite pengar så det är väl bara att börja spara när man väl får börja jobba till sommaren.

Men eftersom vi ändå bor kvar här nere i 4 år till hinner jag nog gå den utbildningen innan vi flyttar upp(?) :D För det känns verkligen som att man troligtvis vill flytta ifrån stockholm när vi är klara med alla utbildningar.

Nåja, Vilma ska iaf klippas snart så vi slipper alla tovor som kommer med oklippt päls. När jag klippt Aki några gånger kanske jag vågar mig på börja klippa min egen prinsessa också.

Nu ska vi äta popcorn i soffan och sen är det tidig läggning för hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar