lördag, september 22, 2007

Matstrejk

Nu har Vilma matstrejkat i två dagar, så idag blev det dax för "lunch på promenaden". Utomhus smakar alltid maten mycket godare och så även denna gång.


Vi promenerade runt kring campingen och mälarstranden och mumsade på hundmat. Ikväll blir det tonfisk till kvällsmat och på onsdag kommer den nya maten som jag ska laga själv.

  • bravo pluss

  • oxkött

  • viltkött

  • blodpulver

  • torkade grönsaker

  • morotspellets

  • rödbetor

  • oxvomspulver

  • fåröron

  • och en påse med hundgodis

För någon dag sen kom det nya hösttäcket och en kylig dag som denna passade vi på att lära oss springa runt i den.


Imorgon åker vi och ser på officiella agillitytävlingar, det blir bra miljöträning för både matte och Vilma. Fast om vi ska visa oss bland folk är det dax för Vilma att säga hej till herr rakapparat. Så ikväll ska vi trimma lite.


Sen så är det exakt en vecka till valpkursen börjar, spännande och roligt.


Måste även berätta om vårt OTROLIGA framsteg inom inkallningsövningarna. Sen vi köpt klicker har det gått mycket bättre med all inlärning. Det var på morgonpromenaden våra färdigheter verkligen sattes på prov. Gick bakom lekparken med Vilma lös, plötsligt springer det fram en hare på ca. 10 meters avstånd. Vilma sticker såklart efter och jag hinner se framför mig hur hon springer ut på vägen och blir påkörd. Jag skriker VIIIILMA! och då stannar hon, helt förvånad över att hon ens lyssnade ropar jag: KOM! och hukar mig ner, då smäller hon av allt vad hon kan och kommer rusandes mot mig. Kanske var det bara för att jag hade kyckling som belöningsgodis, men ändå, EN HARE!


Nu ska vi ut och pissa på sniglarna.


(:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar