lördag, september 15, 2007

Första inlägget

Nu har vi flyttar ner till stora Stockholm från lilla Haparanda. Matte och Husse har fått upp möblerna och gjort oss hemmastadda. Det blev riktigt trivsamt fastän det är såpass litet här.

Hittills har vi hunnit med en hel del: Husse har börjat sin skola, vi har gått på pudelpromenad, lekt på hundens ö vid Drottningholm, promenerat i gamlastan, fikat på mysiga hundcafér, hittat mängder av mysiga skogsstigar och strandpromenader.

Den 1 oktober börjar Matte skolan och då ska jag få vara hos någon som tar hand om mig på dagarna. Antingen blir det en snäll tant här i närheten eller sen på ett hunddagis för valpar i Solna. Men eftersom jag är lite blyg för andra hundar får vi se hur det blir med det.

Idag fick jag en väska som jag kan åka i när jag inte riktigt orkar gå med Matte och Husse. Så då får jag ligga och vila i den, den fungerar också bra när jag ska åka tunnelbana och inte riktigt vågar stå på egna ben.
Imorgon är det söndag och då ska vi till Kungsängen och hälsa på Ludde. Han är en pudelvalp som vi träffade på pudelpromenaden, så nu ska vi hem till honom och leka. Uppdatering om det kommer imorgon.

Här kommer bilder på mig och husse utanför slottet, hundens ö vid Drottningholm och vår egen strandpromenad vid Mälaren.


















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar