onsdag, oktober 14, 2009

nästan sovdax

men jag sitter fortfarande uppe och drömmer.

kylan är här för att stanna, och det känns vekligen under mitt regnställ. velar mellan att köpa en riktig vinterjacka med tillhörande byxor eller om jag klarar mig genom att köpa ett tjockare fleceunderställ att ha under regnstället. ska åka och se på arraks utbud, om det finns något på djuraffärerna ikring oss.

hundarna behöver snart inte frysa längre då jag beställt hem nya täcken åt båda två. dom fick varsitt obtrack och vi väntar med spänning och iver på att dom ska komma hem till oss så vi får ställa dom på ett ultimat test i passform och funktion.

i övrigt känns det som att noas träningssug vaknat till liv. och tanken var att gå lägga sig i tid ikväll och försöka ta mig ut och träna båda hundarna imorgon innan jag börjar jobba kl 13.00. får se hur det blir med det, men hoppas på en dos morgonpigghet.

på kvällen åker vi till klubben en sväng och kanske är med på socialträningen. någon agility hinner man inte med när man slutar jobba 19.00. då är det mörkt sedan länge.

snart är det dax för danmarksresan, den 6/11 åker jag och malin med hundar till danmark och ställer ut i dagarna två. kul kul, beroede på resultat får vi se hur jag ska göra med vilmas utställande. men det tar vi efter den resan.

snubblade över en bild på denna lilla vackra skapelse, en silverbeige, dessvärre inte godkännd i sverige men ack så vacker! njut nu av denna bild, så ska jag avnjuta en kopp varm oboy innan sänggång.

1 kommentar:

  1. Ja gud ja, det slog mig alldeles nyss att det är snart vi åker! Jag storstädade bilen i helgen så han är fin och redo :p (om det håller i sig är en annan femma).

    Hundar och matte/husse kommer trivas i obtracken det är jag säker på!

    SvaraRadera