fredag, juli 17, 2009

Update

Idag har jag fått mycket gjort, så ikväll känner jag mig nöjd och glad.

Velade fram och tillbaka över att göra PRA provet nu under sommarrabatt-veckan. Tänkte först skippa men så igår kväll bestämde jag mig för att kolla om jag skulle kunna få en tid till en vet. för att ta provet. Det skulle ju ändå göras någongång så varför inte få det överstökat.

Fick tid på mälarhöjdens vetklinik, och guud vilken trevlig personal, dit ska vi absolut gå igen, så nära dessutom!

När provet var taget frågade jag om veterinären möjlighvis var godkännd för att kolla patellastatus, det var hon. Hon kännde och klämde på Vilmas knän och sa sedan: "det är sånahär knän man blir glad av att känna på, dom är exemplariska" U.A med andra ord. Så skickades även det pappret in till SKK, skönt!

Nu är vi inkomna från en kvällspromenix i skogen, vi stannade vid klubben och jag passade på träna lite på det fria ställandet i ringen som är utmärkt på gårdsplan. Nu verkar det som om Vilma fattat och hon poserar riktigt snyggt emellanåt. Ska bli roligt att se hur det fungerar på utställning.

Noa blir bättre och bättre för varje dag känns det som. Idag har hon tillockmed galopperat långa sträckor med alla fyra, musklerna börjar återvända och hon har fått ny livsenergi.

Nu ska jag packa ihop mina och Vilmas saker inför helgens tävlingar i Bollnäs, vi åke direkt efter jag slutat jobba imorgon. Ska bli superskoj att komma ut på agillitybanan och köra lite tillsammans.

Tack och hej, leverpastej!


3 kommentarer:

  1. Åhhh du är sååå snygg vilma... värsta Beachbruttan / Emma

    SvaraRadera
  2. Vad kul att Vilmas hälsostatus är så bra! :) MVH Karro

    SvaraRadera
  3. Skönt med bra resultat på patellan.
    ska försöka åka ut och hejja på er när ni ska till Häverö Bk :) bor ju här i trakterna.

    SvaraRadera