onsdag, juni 24, 2009

På tiden för en uppdatering

Här sitter jag, inomhus i sommarvärmen. Jag orkar helt enkelt inte gå ut :/ Hundarna är också utslagna, visserligen kunde väl dom få stanna hemma men så kommer vi ju till det problemet att jag inte har hittat mina hemnycklar... Nyss var jag till Anna och då fick jag låsa dörren inifrån och sedan slänga ut pudlar och migsjälv genom fönstret. Ja, ni kan ju tänka er hur det såg ut. Jag var helt sönderskrapad på benen av att ta mig igenom häcken som finns utanför vårt fönster. -_-

Det känns skönt att inte behöva ha solångest inför sommaren, jag vet ju att jag hinner och kommer bli brun under vår mexicoresa till hösten. Dit är det förövrigt inte så länge kvar, bara 6 veckor!! Kanske är det på tiden att gå fixa passet? Och vaccinet? I min takt så kommer jag inte hinna göra något utav det.

Något annat som närmar sig med stora kliv är Pudellägret 2009, på lördag lasrat jag och Sandra in pudlar och packning i hennes lilla bil och brummar iväg till Ånnaboda för en veckas hårdträning/semester. Vädret verkar ju hålla i sig och detta år har jag övertalat mig själv att jag ska bada i sjön, om så Sandra får slänga i mig :D Jag är nyfiken på att se ifall det är någon firvillig hund som följer efter om jag simmar ut en bit.

Vi har också sen sist anmält oss till 4 nya agillitytävlingar, först ut är bollnäs den 19/7. Jag har bokat en stuga så det kommer nog bli en trevlig rutt med jessica och malin. Vi är anmälda till både agillityklass och hoppklass.

Noa har börjat repa sig riktigt ordentligt! Idag travade hon på säkert en kilometer utan att lyfta upp sitt opererade ben. Trava är något hon inte all gjort innan, det har funkat i skritt och i full fart, men allt där emellan har varit trebentsgång. Känns skönt! Jag hoppas kunna torrhandla och köra lite lätt agillity med henne. Balansen och gungan är hon redan välbekant med. Lilla söt (:

Aki har också gjort stora framsteg med Danne på agillityplan. Vi får se hur vi gör med honom, men jag tror nog Daniel skulle tycka det vore skoj att tävla med honom i höst.

Nej, nu ska jag och mina fyrbenta vänner gå och steka i soffan tills den värsta värmen lagt sig, sen ska vi ut i skogen med husse som nu är på jobbet och köra lite uppletande.

Om någon är super teknisk kanske dom kan förklara för mig vad jag måste göra för att min MSN ska börja fungera igen. Den har varit stendöd i en vecka snart, jag har avinstallerat, installerat om, kontrollerat brandväggsinställningar (okej, daniel gjorde det) osv. men Nej den vill inte logga in mig :/ Abstinensen kryper på en...

Imorgon ska vi till Leone och snagga henne så hon också blir sommarsnygg ;) Och så ska vi se ifall vi kan få till något som skulle kunna likna bakben på Vilma, det blir spännande! ;)

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig hur det måste ha sett ut när du kröp ut ur fönstret! :D

    Kul med så många agiltitytävlingar,duktiga ni är! =)

    SvaraRadera
  2. Yey hoppas få se lilla Aki på tävlingsbanan snart =D

    Du får ta bild på Vilma efter Leone-besöket :)

    SvaraRadera