lördag, juli 05, 2008

Pudelnationalen & World dog show

En hektisk vecka är aklarad!

Just nu sitter jag hemma hos Leone och andas ut medans Zäta blir häftig i en T60 med rakade öron och svans. Vilma kommer inte bli av med hennes päls ännu på ett tag verkar det som, med tanke på veckans resultat måste hon nog fortsätta ställas...

World Dog Show:
Vilma gick in i ringen först av alla och fick en Etta (rött band) och fin kritik, vilket vi är mer än nöjda med. Utställningen var hur stor som helst och ljudnivån och stressen var hög så det känns bra att Vilma var så lugn som hon var.
Kritiken får jag lägga in senare..

Pudelnationalen:
Vilma gick även här först in i ringen och visade sig från sin bästaste bästa sida. Men väl uppe på bordet tyckte hon det var lite läskigt med någon ska skulle känna på bakbenen och vi blev nerskickade på marken igen. Då trodde jag det var kört men efter att vi sprungit runt och ställde upp medans ringsekreteran skrev kriken kom et rosa band flygandes till oss. "Exelent", in i konkurransbedömningen och Vilma placerades som Etta! :D
Det hela slutade med en stor och grann BIM-rosett, en helt outstanding kritik, en trött pudel och en en matte som inte kunde sluta le.

Nu ska jag gå vara social med Emma och Leone och sedan ska vi åka iväg och handla till lägret eftersom vi åker iväg imorgon på förmiddan. Några fler uppdateringar kommer inte förens på en vecka pga datorhaveri hemma.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Bilder på mig och Vilma finns på Emmas blogg: www.pudel-zata.blogspot.com Och på Leones www.leonespudlar.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar