tisdag, februari 24, 2009

Länge sedan sist

Här kommer en efterlängtad(?) uppdatering från oss.

Vad har hänt sedan sist?

-Helsingforsresan,

Verkligen en supertrevlig resa med Helen, Kaisa och Ludde. Roligt att åka på kryssning, det var säkert 10 år sedan jag åkte sist. Funkade bra med hunden också, rastade Vilma ordentligt innan vi gick på och sen kissade vi dom på kvällen uppe på däck. Så var vi framme tidigt på morgonen så vi kunde gå en promenad på fast mark (:

På utställningsplatsen var det fullt med vackra pudlingar, och massor massor med färg! I Vilmas klass var det 4 silvrar och 4 aprikosa/röda.

Bedömningen gick fint, Vilma fick ett rosa band (excelent) och placerades som trea (bästa silver).
Kritiken kanske kommer in här, nån gång (:

-Nerklippningen

När vi åkt iväg från Helsingfors hade jag gott om tid på mig att fundera över hur jag skulle göra med Vilmans päls. Och jag bestämde mig för att testa ta upp henne i Babylejon och ställa henne några gånger i den frisyren i öppen klass. Det är ändå den frisyren hon kan prestera bäst i, även om hon är snygg i continentalen ;) Så när jag kom hem kom saxen fram, jag kapade av öron och huvudhår så att jag inte skulle falla tillbaka och raka ner henne igen när det började suga i utställningstarmen. Ett par dagar senare tajtade jag till kroppen rätt ordentligt och klippte bort bollarna på rumpan. Nu ser hon rätt rolig ut kan jag säga (: Men hon är ändå den vackraste av dom alla! <3
Idag rakade jag svansroten på henne, och det hade kanske vuxit ut 5 milimeter på henne. Så nu börjar den långa väntan på pälsens återkommst. Under tiden ska vi försöka lägga pälsvårds och utställningsenergin på agillityn och hoppas på att komma ut på tävlingsbanan under våren!

Nu ska jag laga kvällsmat åt dogsen, fisk, ris, morötter och broccoli blir det idag. Själv ska jag äta chips, dricka julmust och glo på tv resten av kvällen.

Imorgon jobb hela dagen, men på torsdag slutar jag tidigt och då ska vi åka till Camilla och klippa hennes mamma hund.

Snipp snapp snut så var sagan slut!

2 kommentarer:

  1. Det var på tiden med lite uppdatering!;D

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg du har, älskar färgerna, men framförallt; Vilka fina vovvar!!! Visst är pudeln underbar? Jag har också en vit dvärgpudelhane på snart 3år...:-)

    Kraaaaaaam

    //Carolina & pudeln Latte

    SvaraRadera